ورود ارزهای دیجیتال به معاملات املاک

  • خانه
  • ورود ارزهای دیجیتال به معاملات املاک
Images

ورود ارزهای دیجیتال به معاملات املاک


به گزارش شبکه اطلاع‌ رسانی طلا و ارز، وب ‌سایت «بیت‌ کوین نیوز» در گزارشی به واکاوی جایگاه ارزهای دیجیتال در معاملات املاک و مستغلات ایالات متحده پرداخت و نوشت: اگر خرید یک ملک و مستغلات یک فرآیند پیچیده و وقت‌ گیر نبود چه اتفاقی می ‌افتاد؟ معامله در املاک و مستغلات معمولا شامل پروسه ‌ای وقت‌ گیر و تعامل با یک واسطه، انجام کاغذ بازی ‌های وقت‌ گیر و پرداخت هزینه‌ های هنگفت و کمیسیون‌ های سنگین است.


حتی با وجود آخرین پیشرفت ‌های فناوری، بسیاری از حوزه‌ های قضایی همچنان از خریداران و فروشندگان املاک و مستغلات می ‌خواهند که برای انجام معاملات خود شخصا حضور یابند. اغلب، این به این دلیل است که دفاتر اسناد رسمی در آمریکا ملزم به دریافت امضای فیزیکی اسناد توسط افراد طرف معامله هستند در حالی که برخی از سردفتران می توانند این کار را به صورت مجازی انجام دهند.


اکنون، با کمک ارزهای رمزنگاری شده به ویژه NFTها و قراردادهای هوشمند، مسیر تراکنش ‌های املاک و مستغلات به سرعت در حال تغییر است. این تغییر در جهت حذف واسطه و تسهیل انتقال مالکیت است. خرید و فروش املاک حتی می ‌تواند از طریق سایت ‌هایی مشابه سایت خرید، فروش و مزایده آنلاین (eBay) انجام شود اما با امنیت بیشتر.


در این نوشتار، ما به طور خاص بر تاثیر ارز دیجیتال بر بازار املاک لوکس تمرکز خواهیم کرد. اما در ابتدا باید برخی از مفاهیم ابتدایی را توضیح دهیم.

 

NFT چیست؟ 

 

NFT، مخفف توکن ‌های غیرقابل تعویض هستند. و به‌ عنوان یک گواهی مالکیت دیجیتالی غیرتکراری برای هر نوع دارایی دیجیتالی صادر می‌ شوند. در واقع، NFT یک قرارداد هوشمند است که با استفاده از پلتفرم‌های اپن سورس (که هرکسی می‌تواند از سایت‌ هایی مثل گیت‌ هاب دانلود کند) تنظیم و برای ایمن ‌سازی آن به‌ صورت دیجیتالی استفاده می ‌شود. پس از نوشتن، می ‌توان آن را ذخیره یا به ‌طور دائمی در قالب یک رمز (معمولاً به نام توکن ERC 721) در یک شبکه بلاک‌چین مثل اتریوم منتشر کرد. هر  یک از این توکن ‌ها کاملا منحصر به فرد هستند و نمی ‌توان آن را تکرار یا جایگزین کرد. بسیاری از اوقات توکن‌ های غیرقابل تعویض مالکیت در عرصه دیجیتال را ارائه می ‌داد. در موارد دیگر، آنها می ‌توانند برای خرید یک کالای فیزیکی مانند املاک و مستغلات مورد استفاده قرار گیرند.

قرارداد هوشمند چیست؟

قراردادهای هوشمند، کدهایی هستند که برای تسهیل تراکنش ایجاد شده ‌اند. پس از برآورده شدن شرایط از پیش تعیین شده، تراکنش به طور خودکار انجام می ‌شود. قراردادها در بلاک چین کدگذاری می ‌شوند و پس از ثبت توسط تنظیم کننده ‌ها (رگولاتور) نگهداری می ‌شوند.
آنها قراردادهای الزام آور هستند که نیازی به دخالت یک مقام مرکزی یا سیستم قانونی ندارند. به همین دلیل، بسیار مقرون به صرفه هستند. به هر حال، وکلا، مشاوران املاک و ارزیاب ها هرگز ارزان نیستند.

این دو عنصر در حوزه املاک و مستغلات لوکس چگونه عمل می ‌کنند؟

همانطور که قبلا ذکر شد، دو آیتم فوق با حذف واسطه ‌ها، صنعت املاک و مستغلات لوکس را تغییر می ‌دهند، اما راه دیگر، نوآوری در استفاده از عضویت است که باعث می ‌شود سرمایه‌گذاران برای عضویت در یک تصمیم یا استفاده از یک قابلیت نیازمند عضویت از طریق NFT ‌باشند. در زیر به دو مورد از این نوآوری ‌ها اشاره شده است.

 شهر DAO

مثال دیگر پروژه کریپتو (City DAO) است. ایده در اینجا این است که یک فرد می ‌تواند یک قطعه زمین در وایومینگ خریداری کند و حقوق حاکمیت را به افراد علاقه ‌مند بفروشد. کسانی که می خواهند بخشی از ساختار دولتی باشند باید از طریق NFT گواهی شهروندی دریافت کنند. توجه به این نکته مهم است که شهروندان مالک زمین نیستند. آنها فقط در مورد آن تصمیم می‌گیرند که شامل تغییر سیاست ‌ها و مقررات است.

فلای فیش کلاب

"فلای فیش کلاب» (FFC) تحولی جالب را در صنعت غذا به ارمغان می ‌آورد. این کلاب غذا خوری خصوصی میزبان اولین رستوران NFT جهان است که برای دسترسی به غذا به عضویت NFT نیاز دارد. رستوران بیش از 10 هزار فوت مربع مساحت دارد و در مکانی نمادین در شهر نیویورک خواهد بود. علاوه بر این، طبق وب‌ سایت این مجموعه، خریداران NFT این کلاب می ‌توانند از «تجارب مختلف آشپزی، فرهنگی و اجتماعی» لذت ببرند. این پروژه چندین وعده بزرگ به خریداران می ‌دهد اما با این وجود هنوز در مراحل ابتدایی فعالیت خود قرار دارد.

پیشنهادات عالی و ایده‌های خوش‌بینانه

در حالی که NFT ها و بلاک چین درهای بسیاری را در چندین صنعت باز می‌ کنند، هنوز هم سخت است که بگوییم کدام سرمایه ‌گذاری قرار است در راس قرار گیرد. پروژه هایی مانند شهر DAO ایده ‌های جالبی دارند اما هنوز الگوی مشخص ارائه نکرده ‌اند.
به طور خلاصه کریپتو راهی برای تسهیل معاملات املاک و مستغلات است و با کمک کریپتو و قراردادهای هوشمند، مسیر تراکنش ‌های املاک و مستغلات به سرعت در حال تغییر است؛ تغییری که از طریق حذف واسطه و تسهیل انتقال مالکیت ایجاد می ‌شود.
 

  • admin bisanad

    admin bisanad

تمامی حقوق برای bisanad.com محفوظ است - قدرت گرفته از گروه نارنجی