بازدید از ملک برای خرید (نکات مهم)

  • خانه
  • بازدید از ملک برای خرید (نکات مهم)
Images

نکات مهم در زمان بازدید از خانه برای خرید

آیا فقط دقایق کمی را صرف مشاهده ملکی برای خرید، چه به صورت مجازی یا حضوری می کنید که قرار است برای سال های زیادی خانه شما باشد؟ برخی از خریداران خانه این کار را می کنند و بعدا پشیمان می شوند. ما نکات مهمی را برای آنچه در هنگام خرید خانه باید به آن توجه کنید گردآوری کرده ایم. چک لیستی برای آنچه در هنگام مشاهده ملک باید به دنبال آن باشید.

اخیراً سر و صدای زیادی در مورد بازدیدهای مجازی و اینکه آیا آنها به یک هنجار تبدیل خواهند شد وجود داشته است. اگرچه داشتن یک تور زنده یا از پیش ضبط شده می تواند راهی عالی برای مشاهده اولیه املاکی باشد که علاقه مند به خرید آنها هستید، اما هیچ چیز بهتر از بازدید حضوری برای پوشش دادن مشکلات احتمالی نیست. در اینجا چک لیست ما از مواردی است که هنگام خرید و مشاهده ملک باید به آنها توجه کنید.

 

  1.  آیا رطوبت وجود دارد؟

هنگامی که در حال مشاهده ملک هستید، مراقب علائم رطوبت باشید. علائم اصلی رطوبت عبارتند از بوی کپک زدگی، گچ پوسته پوسته، و دیوارها یا سقف های مرطوب شده. واضح به نظر می رسد، اما مطمئن شوید که به سقف و اطراف نگاه می کنید. سرنخ دیگر ممکن است این باشد که آیا اتاق تازه رنگ آمیزی شده است. اگر چنین است احتمالاً برای پنهان کردن رطوبت بوده است.

 

  1. آیا ساختمان از نظر سازه ای سالم است؟

ترک های بزرگ همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید. اما باید منتظر ترک های باریک باشید. به خصوص به اطراف محل اتصال دیوار، دیوارهای انتهای تراس و پنجره‌های کناری نگاه کنید که همگی می‌توانند شروع به انحنا از بقیه خانه کنند. اکنون به دنبال مسائلی هستید که می توانید از صاحب خانه یا نماینده املاک در مورد آنها بپرسید و سپس از کارشناس خود بخواهید که بعداً بررسی کند. اما شما فقط می توانید به دنبال چیزهایی ساده ای باشید. در هر حال استفاده از نظرات کارشناس خبره که نماینده شما باشد (نه لزوما مشاور املاک که هدفش انعقاد قطعی معامله است) بسیار عاقلانه تر است.

 

 

  1.  فضای مخفی و انباری چقدر است؟

وقتی به دنبال خانه‌هایی برای خرید هستید، فضای ذخیره‌سازی و انباری موضوع مهمی است اما اغلب نادیده گرفته می‌شود. جاروبرقی، حوله، ملحفه و جعبه های خود را کجا نگهداری می کنید؟ آیا جا برای تعبیه کمد یا قفسه وجود دارد؟ به خصوص در خانه های نوساز، فضای ذخیره سازی ممکن است کمیاب باشد.

 

  1. نمای خانه به کدام سمت است؟

در زمستان، در یک روز ابری یا در شب، تشخیص تمایز بین خانه یا باغ رو به شمال و جنوب دشوار است. اما در تابستان می تواند تفاوت بین خانه ای پر از نور و گرما و خانه ای که به طرز ناامیدکننده ای تاریک است را بهتر دید.  از بردن قطب نما به محل مشاهده ملک خجالت نکشید. ممکن است یک قطب نما در موبایل خود داشته باشید. توجه داشته باشید که در مناطق گرم در لحظات آفتابی، بهره خورشیدی می تواند اتاق را به طور غیرقابل تحملی گرم کند، بنابراین سعی کنید زمانی که خورشید بیرون می آید از آن اتاق بازدید کرده و مدتی را در آن بگذرانید.

 

  1.  آیا اتاق ها به اندازه کافی برای نیازهای شما بزرگ هستند؟

ما از توسعه دهندگان خانه های جدید شنیده ایم که مبلمان کوچکتری را در اتاق ها قرار می دهند تا آنها را بزرگتر نشان دهند. آگاه باشید! آیا اندازه مبلمان شما برای این خانه مناسب است؟

 

 

  1. آیا فریب صحنه سازی را خورده اید؟

آینه گذاری هوشمندانه، نورپردازی استراتژیک، بوهای خوش طعم، آتش های دلپذیر و رنگ های تازه همه ترفندهایی هستند که فروشندگان برای جذاب تر کردن خانه خود از آنها استفاده می کنند.

 

  1.  آیا قاب پنجره ها دارای رنگ ترک خوردگی هستند؟ آیا شیشه دوجداره سالم است؟

یکی از مواردی که هنگام خرید خانه باید بررسی شود وضعیت قاب پنجره های خارجی است. این یک شاخص عالی از وضعیت خانه است. اگر مردم روی آنها سرمایه گذاری کرده و از آنها مراقبت کرده باشند، احتمالاً مراقب بقیه هستند. اگر بتوانید به راحتی انگشت خود را به قاب پنجره چوبی فشار دهید، معمولاً پوسیده هستند. اگر تراکم بین شیشه های دو جداره وجود داشته باشد به این معنی است که آنها معیوب هستند. پنجره های جدید باید توسط یک بازرس تایید و نصب شده باشند.

 

  1.  سقف و پشت بام

اگر ملک دارای سقف مسطح یا تقریباً مسطح است، موادی که با آن آب بندی شده است را بررسی کنید. امروزه از غشاء ایزوگام استفاده می شود و بهتر از آسفالت تنها است که می تواند درزها و لبه ها را بدون آب بندی باقی بگذارد.

 

9- آیا کلید و پریز به اندازه کافی وجود دارد و در چه شرایطی هستند؟

سیم‌کشی ناموفق می‌تواند خطرناک باشد و سیم‌کشی مجدد خانه جدید می‌تواند یک کار گران قیمت باشد. برد فیوز را نیز بررسی کنید. اغلب نشان دهنده وضعیت سیم کشی است اما بررسی نیاز به تعویض را تایید می کند.

  1.  لوله کشی

شیرها را باز کنید تا فشار آب را بررسی کنید. از عایق بودن لوله ها بپرسید و مطمئن شوید که سربی ندارند و باید تعویض شوند. آیا رادیاتورها واقعا کار می کنند؟ دیگ چند ساله است؟ اگر مخزن آب گرم در پشت بام قرار دارد احتمالاً قدیمی است و ممکن است به زودی تعویض شود.

 

  1.  آیا ملک به اندازه کافی عایق صوتی است؟

اگر فروشنده‌ها رادیو یا تلویزیون را روشن کرده‌اند، بخواهید آن را خاموش کنند تا مطمئن شوید که نمی‌توانید تک تک کلمات همسایه‌هایتان را بشنوید.

 

  1.  برای خانه های ویلایی اتاق زیر شیروانی چگونه است؟

مردم اغلب اتاق زیر شیروانی را نادیده می گیرند، اما بخش مهمی از خانه است. دسترسی به آن چقدر آسان است؟ آیا فضای ذخیره سازی زیادی وجود دارد؟ آیا می توان آن را به اتاق های اضافی تبدیل کرد؟ آیا عایق وجود دارد؟

 

  1.  منطقه چگونه است؟

آیا نزدیک باشگاهها یا کافی شاپ ها و کباب فروشی هستید که عصرها شلوغ می شود؟

آیا می توانید برای تهیه یک لیوان شیر به مغازه ها بروید یا باید رانندگی کنید؟

آیا دسترسی به وسایل نقلیه عمومی آسان است؟

آیا جاده های پر سر و صدا یا مسیرهای قطار در این نزدیکی وجود دارد؟

آیا زیر مسیر پرواز هستید؟

آیا در فاصله نزدیک دپوی زباله محلی وجود دارد؟

آیا در نزدیکی مدرسه ای هستید که در زمان خارج شدن رانندگی شما را غیرممکن می کند؟

آیا در منطقه حفاظت شده امنیتی هستید؟

آیا در اواخر شب کامیونهایی در مجاورت خانه شما پارک کرده اند؟ این کامیونها به هنگام سحرگاه که راننده قصد عزیمت دارد موجب آزار شما خواهد شد.

و مهمتر از همه، آیا احساس می کنید می توانید آن را به خانه خود تبدیل کنید؟

اگر ملکی را دوست دارید، بازدید دیگری را برای زمان متفاوتی از روز ترتیب دهید و کمی بیشتر منطقه محلی را جستجو کنید. اگر می توانید، کسی را با خود ببرید که ممکن است متوجه چیزهایی شود که شما نمی بینید.

 

مشاهده مجازی

در مورد مشاهده های مجازی گزینه های مختلفی وجود دارد. آنها را می توان از قبل ضبط کرد یا یک تور زنده با مالک یا نماینده. اگر یک جلسه زنده است، آهسته پیش بروید، سؤالات زیادی بپرسید و مطمئن شوید که داخل کمدها، تخته فیوز، پشت بام و دیگ بخار را ببینید. شما می خواهید از نزدیک به قاب های پنجره نگاه کنید و از پنجره به منظره نگاه کنید. دریافت حس مکان و محله دشوار خواهد بود، اینجاست که نمای خیابان گوگل می تواند به شما کمک کند. با دسترسی از طریق Google Maps می توانید حسی از محله، اطراف آن و همچنین تغییر آن در طول زمان دریافت کنید.

مکان - شما نمی توانید خانه را بردارید و آن را جابجا کنید. آیا دارای حمل و نقل خوب، مدارس محلی خوب، امکانات محلی و غیره است؟ بهتر است بدترین خانه را در بهترین خیابان بخرید تا بهترین خانه را در بدترین خیابان.

پارکینگ - آیا پارکینگ خارج از حیاط خانه و داخل کوچه دارد؟ آیا امکان اضافه کردن پارکینگ به عنوان بخشی از بازسازی وجود دارد؟

 

آیا اتاق ها در موقعیت مناسبی در خانه قرار دارند؟ به عنوان مثال، آیا اتاق نشیمن منظره دارد ؟ اتاق خواب اصلی کجاست؟ آیا حمام در مکان مناسبی است؟ چند توالت وجود دارد؟

 

در نهایت، نگاهی دقیق و طولانی به بیرون ملک بیندازید. آیا فضای کافی برای برنامه های توسعه شما وجود دارد؟ آیا می خواهید پنجره یا کابینت را تعویض کنید؟ آیا در پشت بام فضای کافی برای تبدیل وجود دارد؟ برای بهبود ظاهر خارجی ملک چه باید کرد؟

کارشناسان سایت بی سند دات کام به عنوان شرکت فناور حمایت از خریداران املاک می توانند در کلیه امور مربوط به خرید ملک با کمترین هزینه در کنار شما باشند.

 

راهنمایی های مرتبط که در آینده در این سایت ارائه خواهد شد

راهنمای گام به گام برای خرید خانه

ارائه پیشنهاد - و چانه زنی بر سر قیمت

پیشنهادات مهر و موم شده

سوالاتی که باید هنگام خرید از مشاور املاک بپرسید

از کجا بفهمم زیاد پرداخت نمی کنم؟

خرید یک ساختمان ثبت شده

چگونه می توانم نماینده انحصاری املاک را در کنار خود داشته باشم؟

تعهدات قانونی نمایندگان املاک در قبال خریداران

جنبه قانونی خرید خانه

راه های دیگری که می توانیم کمک کنیم

 

 

  • admin bisanad

    admin bisanad

تمامی حقوق برای bisanad.com محفوظ است - قدرت گرفته از گروه نارنجی