تبدیل سند شورایی به سند رسمی

  • خانه
  • تبدیل سند شورایی به سند رسمی
Images

برای تهیه ی سند تک برگ باید مدارک هویتی خریدار و فروشنده، سند شورایی که به تایید دهیار یا شورای روستا رسیده باشد و همچنین سند مالکیت اگر که مالک ملک باشید، را همراه داشت. قطعا باید آشنایی کامل با دهیار یا شورای روستا داشت که تیم ما آماده خدمات رسانی در اینباره میباشد .

همچنین باید بدهی های آن تصفیه شده باشد، چنانچه ملک دارای پایان کار از شهرداری باشد یعنی تمام مالیات و عوارض آن پرداخت شده است.

سپس باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و فرم های مربوط را پر و هزینه های لازم را پرداخت کنید.

همچنین از سند نیز باید استعلام گرفته، در این روند بازرسان و محققانی برای این‌که سند شما را به سند رسمی تبدیل کنند تحقیقاتی را انجام می‌دهند تا از عدم وجود معارض مطمئن شوند، تا اطمینان حاصل شود این ملک قبلا توسط شخص دیگری فروخته نشده است، که این کار نیازمند زمان دو روزه می باشد.

 سپس شما باید با پرداخت مبلغی کارهای اداری و دفتری را انجام دهید و خواسته خود را به صورت مکتوب و با ارائه کپی برابر اصل سند شورایی خود ارائه دهید سپس باید منتظر مراحل قانونی این قسمت از روند پرونده شوید و سند محضری و رسمی خود را تحویل بگیرید.


کاربری زمین در سند شورایی مشخصی نیست

مهمترین نقصی که سند شورایی دارد این است که کاربری زمین در آن به طور قطعی مشخص نیست. به عنوان مثال اگر یک زمین از نظر شهرداری و ارگان های مربوطه دارای کاربری کشاورزی باشد ممکن است در سند شورایی کاربری زمین مسکونی اعلام شده باشد. چنانچه شما دست به خرید این زمین بزنید ممکن است بعدها زمانی که می خواهید سند شورایی را به سند قطعی تبدیل کنید و یا اقدام به ساخت و ساز در زمین مورد نظرتان نمایید متوجه شوید که زمین خریداری شده دارای کاربری کشاورزی است و امکان ساخت و ساز در آن وجود ندارد بنابراین به احتمال زیاد بخش زیادی از سرمایه تان را در این راه از دست خواهید داد.


در این راستا تیم ما آماده هرگونه همکاری با شما میباشد تا تمامی احتمالات ممکن را رفع کند و مشکلات کاربری زمین را حل نمونده و یا اطلاع رسانی کند ، با شماره هایی که در سایت گذاشته میشود با ما در ارتباط باشید

 

  • admin bisanad

    admin bisanad

تمامی حقوق برای bisanad.com محفوظ است - قدرت گرفته از گروه نارنجی