نمونه سند شورایی

  • خانه
  • نمونه سند شورایی
Images

در ابتدا برای خرید ملک شورایی مهم‌ترین نکته این است که شما بدانید اصلا سند شورایی به چه سندی گفته می‌شود. برای این منظور باید بدانید که سند رسمی چیست؟ سند رسمی به سندی گفته می‌شود که در دفاتر اسناد رسمی یا اداره‌های ثبت اسناد بر اساس مقررات قانونی تنظیم و ثبت شوند. در مقابل چنین سندهایی، سندهای عادی هستند، مثل مبایعه‌نامه‌هایی که در بنگاه‌ها برای خرید و فروش املاک نوشته می‌شود. سند شورایی هم در دسته همین سندهای عادی قرار می‌گیرد.

سند شورایی در روستاها و شهرهای کوچک که دارای شورای محلی هستند نوشته می‌شود. در حقیقت سند روستایی یک نوع قولنامه زمین روستایی یا خانه است که اطلاعات و محتویات آن توسط چند نفر شاهد امضا می‌شود و بعد هم رئیس شورای محلی با مهر و امضا آن را تأیید می‌کند. سند شورای همچنین می‌تواند به تأیید شورای اسلامی شهرهای کوچک و دورافتاده هم رسیده باشد. قطعا تشخیص درست شورای روستا یا محل یا شهر کوچک با مهر رسمی قطعا یکی از گزینه هایی است که باید دقت کافی را خرج نمایید . 

وظیفه شورای محل این است که کار شما را با هزینه ای که از قبل مشخص شده انجام دهد و حق دریافت هیچ گونه هزینه اضافی را از شما ندارد .

 

  • admin bisanad

    admin bisanad

تمامی حقوق برای bisanad.com محفوظ است - قدرت گرفته از گروه نارنجی