کلاهبرداری در املاک

  • خانه
  • کلاهبرداری در املاک
Images

صنعت ملک و مستغلات، جزو کسب و کارهای است که اگر در مسیر بهتری انجام شود، بسیار سودآور است. پول‌های زیاد و سرمایه‌های فراوانی در طی این قبیل معاملات رد و بدل می‌شود.

فروشندگان و خریداران با اعتماد بی‌‌دلیل و از روی بی‌تجربه‌گی به افراد سودجو، درگیر کلاهبرداری املاک‌ می‌شوند. در این مطلب به بررسی انواع اقدامات جعلی، کلاهبرداری در صنعت املاک و نکاتی که باید هنگام خرید و  فروش ملک بدانید می‌پردازیم تا دچار کلاهبرداری در املاک نشوید 


دفاتر جعلی

کلاهبرداران با اجاره یک دفتر و ایجاد فضایی شیک، سعی در فریب دادن مالکان دارند. در هنگام مراجعه به دفاتر املاک و مستغلات از مجوز ثبت و مجوز فعالیت ایشان مطمئن شوید، این نوع از کلاهبرداری معاملات مسکن به شدت رایج است و افرادی که اطلاعات کافی در زمینه خرید و فروش ندارند در دام افراد سودجو می‌افتند.

خرید و فروشنامه جعلی

کلاهبرداران با نوشتن مبایعه نامه های جعلی اقدام به سودجویی و شیادی معاملات مسکن از فروشندگان و خریداران ملک میکنند.

تسهیلات بانکی

کلاهبرداران با عنوان تسهیلات بانکی با کمترین کارمزد و سربرگ های جعلی دولتی اعتماد تقاضاکنندگان را برای دریافت وام جلب می کنند و از آنها خواستار واریز مبلغی جهت دریافت وام می کنند و بعد از واریز ، گریزان میشوند
این گروه از کلاهبرداران برای جلوگیری از شناسایی‌شان توسط پلیس،‌ به صورت دوره‌ای در محدوده‌های مختلف فعالیت می‌کردند و پس از کلاهبرداری‌های ملکی محل فعالیت خود را تغییر می‌دادند. بی‌تجربگی افراد و تمایل آن‌ها به گرفتن تصمیمات سریع بدون تحقیق باعث می‌شود افراد سودجو تحت هر عنوانی بتوانند آن‌ها را گول بزنند.

فروش ملک های نیمه ساز 

بسیاری از کلاهبرداران اقدام به پیش فروش واحدهای آپارتمانی و یا خانه های مسکونی میکنند و هیچ وقت این واحدها و خانه ها آماده سکونت نمیشوند ، عده ای از افراد اقدام به خرید واحدهای آپارتمانی نیمه‌ساز می‌کنند، بعدتر متوجه می‌شوند افراد دیگری نیز اقدام به خرید همان ملک کرده‌اند و دیگر خبری از سوی سودجویان به دست نمی‌آورند. بعضی از دفاتر املاک نیز در کمک به سودجویان به صورت تقلبی سندهای جعلی برای یک واحد آپارتمانی می‌سازند و با همین پوشش سرمایۀ مردم را از آن‌ها می‌گیرند.

خرید و فروش ملک در رهن بانک

اگر قصد خرید ملکی را دارید که در گرو بانک است، نیاز است تا در قرارداد این مورد و مدت زمانی که ملک در رهن است ذکر شود. مشاوره گرفتن از وکلای قانونی و مشاوره با متصدیان بانک میتواند در این زمینه به شما کمک کند ،مبالغی که تحت عنوان پیش پرداخت به مالک می‌دهید باید هنگام نوشتن قرارداد باشد، پیش از نوشتن قرارداد حتی اگر از قبل چک ضمانت گرفته باشید، امری بی دلیل است. بسیاری از مشاوران املاک، با گفتن این نکته که در صورت عدم پیش پرداخت امکان اجاره دادن ملک به فرد دیگر وجود دارد، از افراد بی‌تجربه کلاهبرداری می‌کنند.گرفتن مبالغ غیر قانونی، اقدام به کلاهبرداری رهن و اجاره ملک می‌کنند و بعد از آن نیز منکر این داستان می‌شوند.

نکاتی که به آنها اشاره می‌کنیم

به هیچ عنوان اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار افراد مشکوک قرار ندهید و از واریز مبالغ حتی بسیار کم به حساب این افراد خودداری کنید.

پیش از اینکه هر تصمیمی بگیرید، کمی تحقیق کنید و از صحت اخبار منتشر شده مطلع شوید.
از ثبت دفاتر رسمی و مجوز فعالیت مشاورین املاک اطمینان حاصل کنید و در دفاتری که مجوز فعالیت آن‌ها باطل شده اقدام به بستن هیچ گونه قراردادی نکنید.
کلاهبرداری املاک و خرید و فروش ملک با نوشتن مبایعه نامه‌های جعلی امری است شایع و بسیاری افراد درگیر این نوع از کلاهبرداری املاک می‌شوند.
واحدهای پیش‌فروش و نیمه‌ساخته‌ای که هیچ وقت کامل نمی‌شوند، از انواع کلاهبرداری املاک محسوب می‌شوند. در این موارد از کلاهبرداری املاک افرادی که خود را به عنوان مالک معرفی کرده‌اند، پس از دریافت مبلغی به عنوان پیش‌پرداخت، متواری می‌شوند.
کلاهبرداری‌ معاملات مسکن که بدون حضور مالک یا مالکان صورت می‌گیرد از مواردی است که افراد بسیاری را درگیر این نوع کلاهبرداری معاملات مسکن کرده است.
ارائۀ وکالت نامه‌های جعلی از طرف مالک یا مالکین که به صورت شریکی صاحب یک ملک هستند از انواع کلاهبرداری املاک است.
خرید و فروش ملک در رهن بانک بدون اطلاع از نحوه بازپرداخت وام مسکن از مواردی است که کلاهبرداری محسوب می‌شود. تمام شرایط باز پرداخت وام باید در قرارداد ذکر شود.
کلاهبرداری معاملات مسکن با شیوۀ اجاره یا فروش یک ملک به چندین نفر و دریافت مبلغ ودیعه از خریدار از روش‌هایی است که کلاهبرداران از طریق آن اقدام به سودجویی می‌کنند.
پیش از عقد قرارداد از صحت شرایط فعلی ملک اطلاعات کامل کسب کنید و توجه داشته باشید تمام این موارد باید هنگام نوشتن قرارداد در قسمت توضیحات قید شود.
برای اینکه هنگام اجارۀ ملک درگیر انواع کلاهبرداری معاملات مسکن نشوید، اقدام به دریافت کد رهگیری از سیستم کنید و پیش از امضای قرارداد همه موارد بازپرداخت و مبلغ ودیعه را بخوانید.

 

تیم کارشناسان حقیقی و حقوقی وب سایت بی سند دات کام آماده هر گونه همکاری در زمینه یک معامله خوب را برای شما فراهم میسازد . کافیست با شماره هایی که در سایت گذاشته میشود در ارتباط باشید تا به رایگان بهترین مشاوره را دریافت نمایید.

قطعا با تیم املاک بی سند دات کامل در امنیت کامل خواهید ماند .

  • admin bisanad

    admin bisanad

تمامی حقوق برای bisanad.com محفوظ است - قدرت گرفته از گروه نارنجی