حق کمیسیون املاک 1401

  • خانه
  • حق کمیسیون املاک 1401
Images

در خصوص افزایش حقوق ها برخی از کارمندان راضی و برخی هم ناراضی هستند ، حال دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس می گوید در سال آینده می خواهیم در خصوص افزایش حقوق ها عدالت رعایت شود. قطعا و بدون شک حق کمیسیون 1401 در املاک و بنگاه های ملکی بالاتر از حق کمیسیون 1400 میباشد .

 

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به تاکید رئیس جمهور برای رعایت عدالت در پرداخت حقوق‌ها گفت: مجلس از این نوع نگاه عدالت محور رئیس جمهور و دولت استقبال می‌کند. بر این اساس، کسانی که حقوق پایین تری دارند، می‌توانند دریافتی بالاتری نسبت به گذشته داشته باشند.

حق کمیسیون چیست؟

درآمد اصلی مشاورین املاک از طریق دریافت درصدی از مبلغ تبادلی خریدار و فروشنده بعنوان حق کمیسیون املاک است. این مبلغ مطابق ارزش ملک، نوع معامله و حتی شهری که معامله در آن انجام می شود، متغیر است. کمیسیون به دلیل واسطه گری میان خریدار و فروشنده یا مالک و مستاجر دریافت می شود. میزان مطالبه دریافت حق کمیسیون به ویژه در مورد معامله اراضی فاقد سند ممکن است بیشتر باشد. لذا دقت در خرید املاک بی سند شدیدا توصیه می شود.

 

محاسبه حق کمیسیون مشاورین املاک توسط نظام صنفی مربوطه مشخص می شود. دقت کنید انتخاب یک مشاور مطمئن و با سابقه نیز از جمله نکاتی است که هنگام فروش ملک، باید به آن توجه شود. واحد خدمات سایت بی سند دات کام می توانن راهنمایی لازم را در این خصوص ارائه نماید.. همچنین برخی نکات ضروری دیگر نیز در فروش خانه بسیار موثر هستند که باید توسط خود شما رعایت شود.

 

هرچه تعداد معاملات یا ارزش ملک مورد معامله بالاتر باشد، درآمد مشاوران املاک یا همان حق کمیسیون در سال 1401 هم بیشتر خواهد بود و این هم در نظر بگیرید دو طرف میتواند با توافق یکدیگر و در صورت رضایت از حق کمیسیون بیشتری برخوردار باشند. به هنگام خرید و فروش یا رهن و اجاره خانه و آپارتمان و دیگر املاک، حق الزحمه بنگاه مشاور املاک، به هنگام مذاکره ، و پیش از تنظیم سند ملک توسط توافق طرفین معامله محاسبه می شد.

 

پس از سال ۱۳۷۹ مشاورین املاک باید این مبلغ را براساس فرمول بندی خاص و تعرفه های تصویب شده اتحادیه، محاسبه و از طرفین به عنوان حق کمیسیون دریافت کنند.

 

نحوه محاسبه حق کمیسیون 1401

حق کمیسیون املاک 1401 در معاملات مختلف قابل دریافت می باشد و بسته به نوع معامله و ارزش ملک معامله شده و همچنین شهر مربوطه، متفاوت بوده و لذا از انواع مختلفی برخوردار می باشد. حق کمیسیون به عبارتی درآمد مشاورین املاک از بنگاه های ملکی می باشد. این مبلغ و نحوه محاسبه آن، در معاملات ملکی مختلف از جمله خرید و فروش و یا رهن و اجاره که بیشترین معاملات ملکی را شامل می شوند متفاوت بوده و موارد زیر را شامل می شود:

 

حق کمیسیون 1401 فروش ملک

معاملات خرید و فروش مطابق نیم درصد ارزش معامله محاسبه می شود. این مبلغ توسط طرفین معامله و به طور مساوی تقسیم می شود. پس خریدار موظف به پرداخت نیم درصد و فروشنده نیز باید نیم درصد از ارزش کل معامله را به مشاور املاک بپردازد. همچنین پرداخت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده مربوط به نیم درصد نیز به این مبلغ اضافه خواهد شد.

 

اما محاسبه حق کمیسیون 1401 در تهران کمی متفاوت است. محاسبات به این صورت است که اگر ارزش ملک مورد معامله از ۵۰۰ میلیون تومان بیشتر باشد، طرفین باید برای مبلغ بیشتر از 500 میلیون تومان، ۲۵ صدم درصد بپردازند.. اما محاسبه حق کمیسیون در شمال در سال 1401 اینگونه نیست و با کمی تغییرات جزئی انجام میشود البته حق بنگاه در شمال قطعا با توافق و رضایت املاک و مشتری انجام میشود که باید به شدت دقت کنید که سایت بی سند دات کام آماده هر گونه همکاری با کاربران جهت صحت معامله و حق های کمیسیون را دارد. برای مثال در خصوص معاملات غیر قانونی (معامله غرریمعامله معارض و یا دعاوی ملکی اطلاعات لازم را از سایت بی سند دات کام اخذ نمایید.

 

حق کمیسیون 1401 رهن و اجاره ملک

در صورت رهن کامل ملک، مالک و مستاجر هر دو باید نیم درصد مبلغ رهن را بپردازند. در صورت اجاره مبلغ کمیسیون به میزان یک چهارم مبلغ اجاره یک ماه از طرفین معامله دریافت می شود. اگر به صورت رهن و اجاره باشد، معادل ۲۵ درصد اجاره ماهیانه + نیم صدم درصد از مبلغ رهن باید توسط طرفین پرداخت شود. حق الزحمه مشاور املاک برای تمدید قرارداد اجاره از هر طرف، مطابق یک دهم ارزش مبلغ حق کمیسیون اجاره است.

 

حق کمیسیون 1401 متمم قرارداد

خدمات مربوط به متمم قرارداد و مبایعه نامه رایگان هستند.

 

حق کمیسیون 1401 قرارداد های مشارکت

حق کمیسیون 1401 قراردادهای مشارکت برای هر کدام از طرفین ۲ دهم درصد ارزش کل قراداد و جمعا ۴ دهم درصد محاسبه و اخذ می شود.

 

حق کمیسیون معاوضه ملک در سال 1401

نرخ مشخصی برای کمیسیون معاوضه ملک در سال 1401 مشخص نشده است. این دستمزد معمولا توافقی پرداخت می شود.


حق کمیسیون املاک 1401

مشاورین در بخش املاک، در بنگاه ها، نقش واسطه معاملات را دارند وبرای خدماتی که ارائه می دهند مبلغی به عنوان حق کمیسیون املاک از دو طرف دریافت می کنند مبلغ آن بسته به ارزش ملک معامله شده متفاوت می باشد و بر اساس قانون مشخص، تعیین می شود

 

کمیسیون بنگاه‌های معاملات ملکی

بنگاه های املاک دفاتری هستند که مشاورین املاک در آن، نقش واسطه در معاملات را دارند و به عنوان واسطه بین خریدار و فروشنده و یا مستاجر و مالک هستند و خدماتی را به طرفین معامله ارائه می دهد و حق الزحمه به سبب خدمات ارائه شده از سوی آنها از طرفین معامله دریافت می شود

 

که مقدار و چگونگی آن توسط اتحادیه صنف تعیین و رسیدگی می شود. و به سبب معرفی دو طرف معامله به یکدیگر در دفتر و بنگاه شخصی خود مبلغی را دریافت می کند که درآمد آنها از مشاوره و معرفی دو طرف معامله است.

 

حق کمیسیون در فسخ قرارداد در سال 1401

در صورتی که هر کدام از طرفین یا دوطرف، از معامله انجام شده ناراضی باشند و میلی به ادامه قرارداد نداشته باشند، می توانند قرار داد را فسخ کنند. اما حق کمسیون دریافت شده توسط مشاور املاک پابرجا است و طرفین معامله نمی توانند مبلغ پرداخت شده را پس بگیرند. البته جای شکرش باقیست که بدلیل ثبت نشدن قرارداد در سامانه املاک و اسکان کشور، این مبادله مشمول پرداخت مالیات مسکن یا همان مالیت معاملات ملکی نخواهد شد.

 

به عبارت دیگر هرگونه تغییر در اصل قرارداد و هزینه ها پس از انجام قرارداد؛ نمی تواند دلیلی برای پس گرفتن حق کمیسیون مشاور املاک باشد. اما معمولا و طبق عرف، فردی که قرارداد را فسخ کرده است هزینه کمیسیون بنگاه املاک را پرداخت می کند.

نحوه محاسبه آنلاین کمیسیون فروش ملک در سال 1401

همانطور که گفته شد حق کمیسیون در سال 1401 توسط مشاورین املاک به سبب خدماتی که ارائه میدهند دریافت میشود و میزان آن توسط اتحایه مربوطه تعیین و ارزش گذاری می شود.

این مبلغ برای معاملات خرید و یا فروش ملک ، به گونه ای است که برای معاملاتی تا سقف 500 میلیون، 0.5 درصد از قیمت ملک تحت عنوان حق کمیسیون از هر دوطرف معامله دریافت می شود و در صورتی که ارزش ملک معامله شده از 500 میلیون بالاتر باشد 0.25 درصد از مبلغ مازاد قیمت ملک محاسبه می شود. علاوه بر این در تمامی معاملات 9درصد مربوط به نیم درصد فوق نیز تحت عنوان مالیات در یافت می شود.

لازم به ذکر است این مبلغ از هر دوطرف معامله دریافت خواهد شد یعنی 0.5 درصد ارزش ملک از فروشنده و 0.5 درصد هم از خریدار ملک مربوطه دریافت می شود.

سایت بی سند دات کام به عنوان اولین حامی خریداران املاک و هسته فناور مرکز رشد دانشگاه مازندران آمادگی دارد تا در فرایند خرید با کمترین حق الزحمه حامی خریداران املاک باشد.

سوالات رایج محاسبه حق کمیسیون املاک

 

درصد حق کمیسیون مشاور املاک در سال 1401 چقدر است ؟

درصد پورسانت مشاور املاک در شهرهای مختلف کشور کمی با هم تفاوت دارد و محاسبه درصد پورسانت مشاور املاک را اتحادیه املاک همان شهر با نرخ‌های مصوب تعیین می‌کند، البته نرم‌ افزارهایی برای محاسبه درصد پورسانت مشاور املاک در هر شهر وجود دارد که می‌توانند با استفاده از آن چگونگی و درصد پورسانت مشاور املاک را با توجه به قیمت و ارزش مورد معامله خود به دست آورید.

 

آیا در صورت فسخ قرارداد باید کمسیون بنگاه پرداخت شود ؟

در پاسخ باید گفت بلی!هنگامی که معامله مربوطه با رضایت طرفین یا به واسطه یکی از بندهای شرایط قانونی فسخ گردد، بنگاه حق دریافت کمسیون املاک را دارد به شرطی که خود بنگاه عامل فسخ قرارداد نگردد. پس در صورت فسخ قرارداد توسط هر یک از طرفین معامله باید کمسیون املاک پرداخت شود.

 

 

برای اطلاعات بیشتر و دقیقتر با شماره هایی که در قسمت درباره ما و ارتباط با ما سایت گذاشته شده در تماس باشید ، کارشناسان ما به صورت 24 ساعته در خدمت شما کاربران گرامی میباشند .

برای خرید املاک خود می توانید از مشورت کارشناسان سایت بی سند دات کام بهره مند شوید تا خدای نکرده دچار ضرر و زیان نشوید. سایت بی سند دات کام هیچ نقشی در فروش املاک ندارد و صرفا از خریداران املاک پشتیبانی به عمل می آورد. برای آشنایی با نحوه کمک این کارشناسان مطالعه سایت بی سند دات کام بسیار مفید خواهد بود.

سایت بی سند دات کام

 

 

تگ ها : حق کمیسیون املاک سال 1401 چقدر است ؟ : نحوه محاسبه حق کمیسیون مشاورین املاک استان ها در سال 1401,محاسبه حق کمیسیون املاک 1400,محاسبه حق کمیسیون املاک 1401,محاسبه آنلاین کمیسیون املاک سال 1400,محاسبه حق کمیسیون املاک 1400 تهران,حق کمیسیون املاک در سال 1401 تهران,محاسبه حق کمیسیون املاک 1401 کرج,محاسبه کمیسیون املاک اهواز,حق کمیسیون مشاورین املاک گیلان,ابلاغ نرخ خدمات مشاورین املاک تهران,ابلاغ نرخ خدمات مشاورین املاک تهران سال 1401,تغییر کمیسیون مشاوران املاک,فرمول نرخ کمیسیون مشاوران املاک,کمیسیون مشاور املاک سال 1400,کمیسیون مشاوران املاک,کمیسیون مشاوران املاک سال 1401,نرخ خدمات مشاورین املاک تهران,نرخ خدمات مشاورین املاک تهران سال 1400,نرخ خدمات مشاورین املاک سال 1400,نرخ کمیسیون مشاوران املاک,حق کمیسیون املاک سال 1401 ,اجاره و رهن ,کمیسیون املاک ,املاک ,محاسبه کمیسیون رهن و اجاره ملک ,حق کمیسیون مشاوران املاک ,حق کمیسیون املاک ,محاسبه حق کمیسیون مشاورین املاک ,حق کمیسیون ,مشاورین املاک ,حق کمیسیون اجاره

  • admin bisanad

    admin bisanad

تمامی حقوق برای bisanad.com محفوظ است - قدرت گرفته از گروه نارنجی