خرید زمین با سند مادر

  • خانه
  • خرید زمین با سند مادر
Images

سند مادر چیست؟

خرید زمین با سند مادر دارای متراژ زیادی هستند نیز دارای سند مالکیت می باشند. اما به دلیل اینکه متراژ آنها از یک حد تعریف شده بزرگ تر هست بین چندین نفر به اشتراک گذاشته می شود که به آن سند مشاع می گویند. یعنی صاحبان سند مشاع در تمام آن ملک با هم شریک هستند. و بعد از تفکیک سازی واحدهای ساختمانی، هر کدام از مالکان می توانند برای گرفتن سند شخصی اقدام کنند. در مورد زمین و یا خانه هایی که متراژ زیادی دارند و معمولاً هم در مناطق شمالی کشور بیشتر دیده می شوند، احتمالاً واژه سند مادر را باید شنیده باشید. این تعریف به این معنی نیست که هر مالک صاحب بخشی از زمین کلی است، بلکه منظور از خرید زمین با سند مادر یعنی صاحبان سند مشاع در تمام آن ملک با هم شریک هستند. برای خرید زمین و املاکی که دارای چند ملک مشاعی هستند و هر کدام دارای سند دفترچه ای می باشند، می توان از روی سند اصلی یا همان سند مادر برای خرید و فروش آن ها اقدام کرد که به همان سند اصلی می توان استناد کرد.


در صورت تفکیک نشدن سند ، آیا خرید زمین با سند مادر امکان پذیر است؟

گاهی دیده شده است که مالک زمینی با سند مادر، اقدام به ساخت واحدهای آپارتمانی می گیرد و بعد از اخذ پایان کار از روی داشتن سند مادر اقدام به فروش خانه ها می کند. اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، بهتر است در مبایعه نامه تاریخ دقیق را قید کنید و اگر مالک مدعی تحویل ملک با سند تفکیک شده در زمان خاصی داد، آن را هم ضمیمه مبایعه نامه کنید. به این ترتیب اگر در مدت زمانی که به مالک داده اید، نتواند به وعده های خود عمل کند، به ازای هر روز تاخیر می توانید ادعای خسارت کنید. این راه بهترین روش برای اطمینان از خرید ملک با داشتن سند مشاع است.


منظور سند مفروز چیست؟

سند مفروز واژه ایست که در مقابل سند مشاع یا مادر تعریف می شود. فرض کنید زمینی که خریداری کرده اید دارای سند مشاع می باشد. اگر شما بخواهید قسمت مالکیت خودتان را از سایر شرکا جدا کنید تا برای اهداف دیگری مانند ساخت و ساز برنامه ریزی داشته باشید، باید ملک را به نسبت سهم مشاعی مالکان افراز کنید.
به چنین سندی، سند مفروز گفته می شود که بعد از اشاعه به شکل چندین سهم جداگانه بین شرکا تقسیم می شود. با اطلاع از این جزئیات می توانید قبل از خرید زمین با سند مادر بهتر تصمیم گیری کنید.


اصالت سند در هر معامله ای رکن اصلی آن معامله می باشد. اگر می خواهید از هر گونه ضرر و خسارتی در معاملات ملکی در امان باشید، سعی کنید از ابتدا با یک مشاور حقوقی در مورد ملک انتخابی خود مشورت بگیرید و بعد برای خرید زمین با سند مادر اقدام کنید. نحوه خرید زمین با سند مادر به عنوان مثال یکی از همان مواردی است که شاید کمتر کسی نسبت به آن اطلاعات داشته باشد. بنابراین می توانید با مشاوره هایی که از قبل می گیرید، با این موارد نیز آشنا شوید.

 

در صورت خرید زمین با سند مادر نیاز به اگاهی بیشتر و اطلاعات کافی بودید کافیست با کارشناسان تیم املاک بی سند دات کام در ارتباط باشید ، شما میتوانید از پشتیبانی 24 ساعته و مشاوره رایگان بهرمند شوید. کافیست با شماره هایی که در سایت گذاشته میشود در تماس باشید .

دپارتمان املاک بی سند دات کامل

  • admin bisanad

    admin bisanad

تمامی حقوق برای bisanad.com محفوظ است - قدرت گرفته از گروه نارنجی