برخی شیوه های کلاهبرداری در فروش املاک

  • خانه
  • برخی شیوه های کلاهبرداری در فروش املاک
Images

برخی شیوه های کلاهبرداری در فروش املاک


امروزه به علت کم تجربگی افراد، روش های کلاهبرداری ملکی زیادی اتفاق می افتد که متاسفانه روزانه با پرونده های زیادی در دادگاه ها روبرو هستیم برای جلوگیری از افتادن در دام کلاهبرداری ملکی باید قادر به شناسایی روش های کلاهبرداری ملکی باشید. 
وقتی این اتفاق برای یکی از نزدیکان و دوستان شما رخ می دهد، به خودتان میگویید: “خب، هرگز برای من اتفاق نخواهد افتاد” من حواسم همیشه هست. این حس نوعی از اطمینان و اعتماد به نفس و پیشینه قوی است. حقیقت این است که کلاهبرداری در املاک و مستغلات میتواند سراغ هر کسی برود و هیچکس کاملا از این حیث در امان نیست .مخصوصا اگر تجربه قبلی در بازار مسکن را نداشته باشید و این اولین تجربه شما در فروش و یا خرید ملک باشد.

روش های جلوگیری از کلاهبرداری ملکی


جعل اسناد مالکیت
احتمالا جعل اسناد مالکیت کلیدی ترین کلاهبرداری املاک است. در این روش، ملکی با اسناد جعلی را به شما می فروشند و مشاور املاک بدون اطلاع از جعلی بودن مدارک اقدام به تنظیم مبایعه نامه می کند و شما مبلغ اولیه قرارداد را فی المجلس به فروشنده یا همان فرد جاعل پرداخت می کنید و اینجا هم صاحب اصلی ملک و هم شما در دام روش های کلاهبرداری ملکی افتاده اید.


چگونه از آن جلوگیری کنیم؟
برای جلوگیری از کلاهبرداری ملکی، حتماً قبل از عقد قرارداد هویت فرد فروشنده را کنترل کنید، چون این حق قانونی شماست. همچنین، اسناد و مدارک خود را در جایی امن قرار دهید تا گرفتار روش های کلاهبرداری ملکی نشوند.
اگر هویت و اسناد و مدارک شما دزدیده شده باشد یا اطلاعات محرمانه شما به خطر بیفتد، بلافاصله به پلیس گزارش دهید. این نه تنها به شما در بازگرداندن اطلاعات و مدارک سرقت شده کمک می کند، بلکه همچنین به شناسایی فعالیت های غیر قانونی بر روی اسناد و مدارک شما کمک خواهد کرد.


تراکت های گوناگون ارسال شده به درب منازلتان
در حالی که از تعطیلات آخر هفته خود در خانه لذت می برید، و در حال تماشای تلویزیون با اعضای خانواده خود هستید ، ناگهان یک تراکت با تبلیغات غیر واقعی و یا مشاور قلابی در درب منزل مواجه می شوید. که لحظه های شیرین شما را خراب می کند.
مشاورین قلابی و تراکت های دروغین روند رو به افزایش در جوامع ما دارند، عوامل خود را با استفاده از تکنیک های فروش جذاب به منظور جلب توجه شما به درب منزل شما می فرستند و اطلاعاتی دروغین در اختیار شما می گذارند .


چگونه از آن جلوگیری کنیم؟
برای جلوگیری از کلاهبرداری ملکی، قبل از انجام معامله مراقب وعده های غیر واقعی مانند آزاد سازی سند در رهن و یا رفع بازداشت در اسرع وقت و یا حتی ساختن انباری بعد از پایان کار و توافقات شفاهی بدون مکتوب کردن و….. طرف مقابل باشید. در مواقعی که پیش خرید می کنید از توان مالی و پتانسیل سازنده اطمینان حاصل نمایید.


قیمت های کاذب مسکن


در برخی از مواقع ممکن است اعتماد به برخی از تکنیک های تبلیغاتی روزانه مانند ارسال قیمت های کاذب به خاطر جلب توجه شما منجر به باختن شما در بازی خرید و فروش بشود. این یک دام است، مراقب باشید، احتمالا بسیاری از وعده ها را میشنوید. وقتی متوجه شکست خود می شوید که قیمت اعلامی ملک به شما در اواسط مذاکرات افزایش پیدا کرده است،


چگونه از آن جلوگیری کنیم؟
همانند روش های کلاهبرداری ملکی قبلی، مسئولیت کسب اطلاعات را به عهده مشاور املاک نگذارید. تحقیقات بازار را خودتان را انجام دهید. از مؤسسات بیشتری اطلاعات کسب کنید، کشف قیمت را شخصاٌ خودتان بر عهده بگیرید یا بر عهده کارشناس خبره بی طرف بگذارید .
اتفاقاتی که در یک محله در نظر می گیرید را بررسی کنید، قبل از تصمیم نهایی آگاه باشید که بیشتر فعالان بازار املاک و مستغلات تمایل دارند از طریق مداخله در قیمت ها امرار معاش کنند ولی آگاه باشید که در طول یک سال پس از افزایش عموماٌ بازار به شدت افت می کند.

بهره برداری از اطلاعات آنلاین


از روش های کلاهبرداری ملکی مدرن موضوعی است که اخیراٌ در سایت های اینترنتی موجود قرار دارد. سارقان در کمین عکس هایی هستند که شما در فضای مجازی برای فروش و یا اجاره ملک خود می گذارید و برایشان همانند ویترین فروشگاه خواهید بود .
نحوه اجتناب؟


احتیاط کنید که هیچ مبلغی قبل از عقد قرارداد به مشاور املاک پرداخت نکنید. اطمینان حاصل کنید قرارداد جعلی نیست . بهترین روش در اینجا این است که قبل از امضای قرارداد از تخصص یک مشاور خبره در زمینه املاک استفاده کنید.


کلاهبرداری دقیقه ای
این نوع کلاهبرداری که به تازگی در سایت های اینترنتی فروش ملک رایج شده است، به این صورت است که آگهی های تکراری را مجدداٌ با امکاناتی دروغین برای شما به نمایش می گذارند و شما با یک شماره ۱۰ رقمی تماس می گیرید و بدون اطلاع قبلی شما بابت هردقیقه چند هزار تومان ناقابل از جیب تان می ربایند.


نحوه اجتناب؟
خوب، این روش اگر واقعا شما را صاحبخانه می کرد یا به فرآیند فروش و یا اجاره ملکتان کمک می کرد فوق العاده بود ولی بهترین کار این است که در صورتی که برای فایل کردن و یا پیدا کردن ملک مورد نظرتان از شما در خواست وجهی شد و یا از این سیستم های تلفنی پولی استفاده شد به آنها تن ندهید.


ترفند  واقعیت مجازی
اخیراٌ سایت ها و اپلیکیشن هایی از تصاویر سه بعدی و واقعیت مجازی در جهت نمایش املاک استفاده می کنند . بهتر است در این زمینه هوشیار بوده و فریب افکت های تصویری برای بزرگ تر نشان دادن ملک و یا پنهان کردن نقاط ضعف آن استفاده نکنید.


جلوگیری از این  کلاهبرداری ملکی
در هنگام بازدید از ملک چه به صورت مجازی و یا به صورت واقعی حتماٌ از یک کارشناس خبره و آگاه استفاده نمایید و هزینه تجربه نکردن را شخصاً پرداخت ننمایید.

این مطلب را از دست ندهید: معاملات مربوط به ملک مشاعی (شریکی)


اغراق و بزرگنمایی در ارزش ملک
برخی از مشاوران املاک به گونه ای از پتانسیل های نهفته ملک تعریف می کند که برخی از مواقع انسان شک می کند که ملک به این ارزنده ای چرا تاکنونن فروش نرفته است به طور معمول مواردی به عنوان ایجاد ارزش افزوده غیر واقعی نظیر تعمیر و بازسازی و غیره مطرح می شود تا طمع شما را برای خرید ملک تحریک نماید.


نحوه اجتناب؟
اطلاع از واقعیات توسط شخص خود شما و یا یک شخص بی طرف خبره بسیار راه گشاست تصور نکنید این آخرین شانس شما برای یک معامله مطلوب است، سعی کنید تمامی متغیر هایی که قیمت ملک را تحت تاثیر قرار می دهد شخصاٌ بررسی نمایید. متغیر هایی نظیر افزایش فصلی، محدوده قیمت املاک مشابه در یک محله، امکانات، … و غیره.


کارشناسان سایت بی سند دات کام (www.bisanad.com) به عنوان هسته فناور مرکز رشد دانشگاه مازندران آمادگی دارند تا خریداران را یاری کنند. 
منبع: https://infomirdamad.com/methods-to-prevent-real-estate-fraud/.

  • admin bisanad

    admin bisanad

تمامی حقوق برای bisanad.com محفوظ است - قدرت گرفته از گروه نارنجی